Bibs smokker - smokker med personlig preg
Det var en da yngre foreldre, Pia, var på utkikk etter en helt spesiell smokk; en med barnets navn inngravert. Etter å ha spurt seg for i flere butikker ble det klart at det ikke var tilgjengelig på markedet. Pia ble stående å tenke. Hvorfor skulle det ikke være mulig å kjøpe smokker med personlig preg av høy kvalitet, som et alternativ til de generiske bibs smokker du finner i de fleste butikker?
En Bibs smokker for livet
Det å ha et smykke eller et armbånd med barnets navn er ikke noe nytt, men det samme er ikke tilfelle for smokkene. Etter nøye research og en god dose entreprenørånd innså Pia at det var et hull i markedet. Smokker med barnets navn kunne være en innovativ idé og etterspørselen kunne være der. Den personlige smokken kan ikke bare være en gave fra foreldre eller slektninger, men også en viktig identifiseringsmekanisme for barnehagen eller barnevakt.
Kun det beste
Pia satte seg fore å finne de beste produsentene, de med kvalitetsstemple over hele verden, for å sikre at smokkene ikke bare var unike, men også trygge og holdbare. Dette var ingen liten oppgave. Det var viktig å få materialer av høy standard som var barnesikre, som kan tåle alle testing av nyfødte tenner og de kreative hjernene til smårollingene. Pias visjon var å utvikle smokker som varer hele barndommens førstår uten å miste verken kvalitet eller personlig preg.
Det første bead
For Pia var det alltid barnets sikkerhet og komfort som veide tyngst ved produktutviklingen. Smokken skulle være laget av materialer som var fri for skadelige stoffer og hadde en form som var optimal for barnets komfort. Det første bead var den første smokken med navn som kom ut. En smokk som ble raskt populær i Pias nærmiljø, vennegjengen og sprangbrettet for en større produksjon.
En personlig Bibs smokker
En smokk kan være så mye mer enn en trøstegjenstand, den kan være en personlig ting for barnet. Navnet på smokken kan hjelpe med tilknytning og glede, spesielt for de barna som tilbringer mye tid i barnehagen. Det kan hjelpe både barn og voksne med å skape en identitet og tilhørighet.
Inngraveringsteknikkene
Smokkene skulle være preget av høy presisjon; en inngravering som var varig, selv etter turer i oppvaskmaskin. Teknikkene ble finpusset med hensikt på kvalitet og levetid. Det skulle være tyngre å legge igjen en smokk med navn på butikken, enn det var for barnet å miste den.
En smokk som gav mer enn trøst
For Pia handlet prosessen og produktet ikke bare om det fysiske produktet, men også om historien og koblingen til andre foreldre. Bibs smokker ble mer enn smokker med navn, det var en historie om et foreldre som ønsket kun det beste for sine barn og andres.
Videre med visjonen
Pias suksesshistorie ble starten på flere produktlinjer, ikke bare smokker, men også andre personlige babyprodukter som ville få pust i nakken til de ordinære produktene. Pia fortsatte med en visjon om å tilby produkter som kunne være med på å skape unike og nære stunder mellom barn og foreldre. Med dette vokste også virksomheten, og bibs smokker ble etter hvert en etablert merkevare med et rykte for kvalitet og personlighet.
Bibs smokker er et eksempel på hvordan en god forretningsidé kan komme fra et reelt behov. Ikke bare ga Pia seg selv og andre foreldre en mulighet til å kjøpe smokker med barnets navn, men det utviklet seg også til mer enn et produkt. Bibs smokker representerer et ønske om å skape nære og unike stunder mellom barn og foreldre, det er et uttrykk for kvalitet og omtanke. Det ble tydelig for Pia og bibs smokker at det å jobbe ut i fra personlige verdier og et genuint ønske om å gjøre hverdagen bedre for andre, ikke bare er god bedriftsetikk men også god forretning.